27 Eylül 2014 Cumartesi

SQUAT Yap Hayata Güzel Bak :)

Ah biz bayanların yaşadığı şu kilo problemi.
Hamilelik döneminde sağlık sorunları sebebiyle 40 kilo aldım.
54 kiloydum hamileliğim başladığında.
Gel zaman git zaman Yağız'ı kucağıma aldım.
Ve acı gerçekle karşılaştım :) 
Anammm bu kilolar nasıl gidecek.
Zaten yemek yemeyi çok seven bir insan değilim. Tatlı yemem, tuz sıfır.
Abur cubur yemem. O yüzden işim kolaylaştı.
Bu arada hergün 1 saat yürüyüş yaptım. 
Ve spor salonunda pilatese başladım. 
Kesinlikle tavsiye ediyorum. Pilates insan vücuduna çok yararlı bir spor.
Her neyse spor salonunu sürekli vermek zorunda olduğum aidat yüzünden bırakmak zorunda kaldım.
Sonuçta çalışmıyorum.
Zaten yazda gelmişti. 
Atatürk Orman Parkı'nda spora devam dedim.
Sonuç olarak 30 kilo verdim. 
Hedef 57
7 kilo daha vermem lazım.
Ama son kiloları vermek o kadar zor ki.  
Bu arada çok yakınımda bulunan bazı insanlar özellikle beni arayıp 
"Doğumdan sonra sen bu kiloları veremezsin, kalıyor hepsi" 
diyerek benim moralimi çok bozuyordu. 
Aaaa o kilolar veriliyormuş meğerse :)
Yağız yürümeye başladığından beri sürekli peşinden koşuyorum. 
Doğal olarak yemek yemeye pek fırsatım olmuyor. 
Fırsat bulunca kahve içmeyi tercih ediyorum.
Dengesiz de beslenince iş daha da zorlaşıyor.
Bir gün Pinterestte gezinirken SQUAT ile tanıştım.
Bayanlar açın kulaklarınızı
Vakit ayırın ve bunu mutlaka yapın. 
İlk gün zorlanıyorsunuz ama sakın bırakmayın!
İlk yaptığınız gün karnınız acıkmış gibi bacaklarınız titreyecek :)
Bunu da eğlenceli hale getirin ve devam edin, sonucu düşünerek.


30 Gün boyunca SQUAT hareketi yapmak, kalçayı sıkılaştırır, kaldırır ve toparlar. 
İç bacak ve basen bölgelerindeki yumuşaklığı sıkılaştırır, sarkıklığı toparlar. 
Kendinize MUTLAKA Zaman ayırın hanımlar :)  
Zamanınız varken neden yapmayı denemiyoruz ? 
Kilo sıkıntısı olan kişiler veya diyet yapanlar mutlaka 30 günlük SQUAT hareketini yapmalı ve aradaki farkı görmeliler. 
Ben başladım darısı sizin başınıza :)
İnternetten yaptığım araştırmaları sizinle paylaşmak istiyorum. Dikkatli okuyun.


Bacak Ve Kalça Şekillendirmek İçin Squat Hareketi


Bacak ve kalça şekillendirmek için squat hareketinin bol bol yapılması gereklidir. Squat çeşitleri dikkatli yapıldığı sürece vücut için faydalı olduğu kadar dik ve sağlam bir duruşun da anahtarıdır. Hareketi yaparken dikkat etmelisiniz aksi takdirde sakatlıklar meydana gelebilir. Bel problemi olanlara çok tavsiye edilen bir hareket olmamakla birlikte bel, kalça ve bacakları hem güçlendiren, hem şekillendiren hem de yağ yakımını en iyi destekleyen harekettir.

Squat Hareketi Nasıl Yapılır ??
  1. Squat hareketini yaparken dikkat edilecek olan ilk husus belin konumudur.
  2. Öncelikle ağırlığı yerden kaldırmaya çalışmamalıyız. Bir yüksekliğe koyduğumuz ağırlık göğüs hizamız civarında olmalıdır. Altına girdiğimizde dizlerimiz hafif kırık olmalıdır ki dikleştiğimiz zaman ağırlık omuzlarımızda kalabilsin. (Ben ilk etapta ağırlıkla çalışmadım. vücudu önce squata alıştırdım. )
  3. Aşağıya doğru çökerken belimizi içe doğru, göbeğimizi ön tarafa doğru çıkartırken, kalçamızı dışa doğru çıkarmalıyız. Belde kamburluk oluşmamalıdır.
  4. Çökerken dizler ön tarafa doğru hareket etmemeli, kalça geriye doğru gitmelidir.
  5. Yüz daima ileriye dönük olmalıdır.
  6. Ayak uçları ileriyi göstermeli ve çöküp kalkarken ayaklar oynatılmamalıdır.

SQUAT Hareketi Ne İşe Yarar?
Squat hareketinin faydası çok büyüktür. Sadece bacaklar için değil tüm vücut kaslarının gelişimi için çok faydalıdır. Çünkü bacak kaslarını çalıştırmak büyüme hormonunu daha çok salgılamamızı sağlar ve böylece kol kası, kanat kası gibi vücudumuzun diğer kaslarını da geliştirebilmemizi sağlar.
Zayıflamak ve kilo vermek isteyenlerin aynı şekilde squat hareketini mutlaka yapması gereklidir. Bacak kaslarını en çok çalıştıran hareket olan squat, büyük bir kas kütlesini harekete geçirerek nabzı hızlandırır, kan dolaşımını arttırır. Böylece yağ yakımı hızlanır ve daha hızlı kilo verilir. Bunun yanında bacak ve kalçada birikmiş olan yağları hızlı bir şekilde yakmayı sağlar. Düzenli olarak squat yapan bir bayanda selülit olma ihtimali yoktur. Selülitli bir görüntü oluştuysa yine bu egzersizi düzenli olarak yaptığımızda, bu sıkıntıdan kurtulabiliriz.

Hadi bakalım kolay gelsin :)


12 yorum:

  1. Çok faydalı ve teşvik edici bir yazı olmuş;)

    YanıtlaSil
  2. meerhaba
    squat yapıyorum faydasını da görüyorum ama üst bacağımın kalınlasmasından korkuyorum. öyle bir sakıncası var mı?

    YanıtlaSil
  3. Üst bacağınız kalınsa yada yağ oranı fazlaysa önerim pilates. Yeni yazımda da anlatacağım. Squat daha çok kalça için. Bacakları kalınlaştırdığı doğrudur :)

    YanıtlaSil
  4. ben kilo vermek degıl sadece vucudumu şekıllendırmek ıstıyorum boyum 1.70 ve 55 kıloyum 22 yasındaym kılo alamıoorm ve vucudumun sekılsız olduguna kannat getırdm hem kılo alıp hemde vucudumu nsl sekıllendıreblırm bana yardmcı olablr msnz

    YanıtlaSil
  5. Harika bir spor...
    12 gu dur duzenli olarak yapiyorum.50 squat ile basladim ve hergun arttiriyorum.Etkisi muhtesemmm!!!
    Bu surede etkisini cok cabuk gördüm.Evet cok zor bir spor fakat denemeye deger...30 gunun sonunda 250 squat yapiyor olmalisinizz...👍👍👍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl faydası oldu acaba ne gibi bir değişim oldu

      Sil
    2. Sıkılaşıyorsunuz. Fakat fazla kilo varsa önce onlardan kurtulmak lazım 😉 Yanlış bir harekette bel zedelenmesi olabilir

      Sil
  6. Ben 1.65 boyundayım 68 kiloyum.spuat yapmak istiyorum.sizce zayıflamadan yapmamalımıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Pelin. Sadece squat işe yaramaz tabiki. Ama bunu rejim ve yürüyüş ile destekleyebilirsin. Yeni bir yazı yayınlayacağım bu hafta. Onuda tavsiye ederim.

      Sil

 

GÜLEVCE Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template