16 Eylül 2014 Salı

Adetler Bizden Sorulur :)

Sizinde adetleriniz var mı insana hoş gelen ya da yoran? Bizde var. Ama ben çoğunu zaten bilmiyorum. Bildiklerimi de yapıyorsam hoşuma gidiyorsa yapıyorum :)  Adım Çöreğini bilir misiniz? Annem bana yapalım dediğinde "Ne gerek var yeeaaaa" diyerek gereksiz gördüğümü belli ettim.  
Ta ki o gün Yağız düşüp alnını yarana kadar fikrim aynıydı. Alnında ki kanı görünce ilk aklıma gelen "adım çöreği yapmalıyız" oldu. Tabi ki hastaneye götürdüm önemli bir şey yok. Gelelim adetimize. Evin büyükleri çörekleri pişirir. Pişirirken bir tane çöreğin içine küçük bir para koyar. Paralı çöreği bulan kişi adım çöreği yapılan çocuğa bir hediye alır.
Çörekler yenmeden önce, adet gereği bir kurdele ile annem oğlumun ayaklarını bağladı. Tabi ki yürüyebileceği gibi.
Bir kaç adım attırdı. Karşıdan da kuzenim koşarak Yağız'a doğru geldi. Amaç Yağız hızlı hızlı yürüsünmüş :)

Karşıdan koşarak gelen kuzenim Fulya Yağız'ın ayaklarında bağlı olan kurdeleyi makasla kesti.

Böylece Yağız'ın üzerinde, ayağında, yürüyüşünde bulunan negatif enerji gitti :) pöff oldu :)
Bu arada paralı çörek babama çıktı. Hediyeyi babam alacak :)


Zaten sürekli hediye alan anneanne ve dedeye bir hediye yükü daha bindi :) 
Var mıdır sizinde böyle adetleriniz a dostlar???

6 yorum:

  1. İlk defa duydum bu adeti ama çok güzelmiş :)

    YanıtlaSil
  2. ben de ilk kez duydum bu geleneği :))

    YanıtlaSil
  3. Evet adetimiz cok guzel gercekten. Varsa bebeginiz tavsiye ederim 😆😆😆

    YanıtlaSil
  4. :) :) Sevindim. Ayrıca şöyle bir durum var, çocuk büyüdüğünde yürürken ayağı sık takılıyorsa ya da çok düşüyorsa "Sana adım çöreği yapmadılar mı" denir.Özellikle Trakyada :) inanış böyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hmm Trakya'dan hiç tanıdığım yok. Bilmemem normalmiş :) Çok güzel bir adetmiş ama gerçekten.

      Sil

 

Gülev'in Gözünden Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template