8 Ekim 2014 Çarşamba

Kahvenin Kaç Yıl Hatırı Olmalı


Çocukluğumdan beri Türk Kahvesine bayılıyorum. Aile kültürümüzde ve adetlerimizde Türk Kahvesi baş çekmekte :)
Rahmetli dedeciğim (nur içinde yatsın) "Yap kızım bana bol şekerli bir Türk Kahvesi" derdi.
Bende zevkle yapar, anneannem, ben ve dedem içerdik.


Dedemi kaybettikten sonra bu keyif onsuz sürdü. Anneannem devraldı bu kutsal görevi.
Anneannemi de kaybettikten sonra memlekette kahve içmek dokunur oldu bana :(
Annem, teyzem, kuzenim ve ben kahve keyfi yapıyoruz ama her yudumu boğazımı yırtarak geçiyor sanki :( 


Sabah kahvaltısından sonra öğle yemeğine kadar içilir/di kahveler. Eğer işten güçten zaman ayrılamıyorsa ikindide mutlaka içilir/di. 
Kahve içerken sohbetler de ne tatlı olur ama değil mi? Bir de şu kahve içtikten sonra kahve falı bakma olayı olmasa :) Sevmiyorum bu olayı ben.


Türk Kahvesini her gün içiyorum. Hamileyken de içmiştim. Ama filtre ya da başka sert kahveleri içmedim. Kafeini yüksek olduğu için uzak durdum. 
Türk Kahvesinin yararları saymakla bitmez herhalde. Baş ağrısına, karaciğere ve mide rahatsızlıklarına karşı faydası var. 


Araştırmalara göre, günde iki fincan türk kahvesinin kolon kanseri riskini, kalın bağırsak kanseri riskini yüzde 25, safra kesesinde taş riskini yüze 45 azalttığını gösteriyor.


Kahvenin içerdiği kafein maddesi, sinir sistemini uyarıp zihinsel aktiviteyi güçlendirir. Uyuşukluğu giderip enerji verir ve uyanık kalmayı sağlar. Yapılan araştırmalar günde 6 fincan kahve içen 55 yaşındaki bir kişinin düşünme potansiyelinin içmeyenlere oranla 6 kat daha fazla olduğunu gösteriyor. 


Ayrıca kahve içenlerde içmeyenlere nazaran daha az diş çürüğünün olması, bir başka dikkat çekici araştırma sonucu. Kahve içtikten sonra organizmada ani değişiklikler oluyor. Tüm vücut ani bir enerji akımı ile doluyor. Bu enerji çocuklarda 3, yetişkinlerde ise 5 – 7 saat sonra azalmaya başlıyor. 


Tüm bu olumlu yönlerine rağmen kahveyi çok fazla tüketmemekte fayda var. Çünkü aşırı kahve tüketimi sürekli bir uykusuzluğa ve mide rahatsızlıklarına neden oluyor. Ayrıca aşırı tüketim yüksek tansiyona da sebep olabilir.


Kahvenin selülit yapmak bir yana, vücuda daha fazla hareket kazandırarak, metabolizmanın yağ yakmasına katkı sağladığı saptanmıştır.
Kahvenin ayrıca depresyon ve alkolizm tedavisine iyi geldiği biliniyor.
Yerinde ve zamanında içildiği zaman olağanüstü bir keyif verici olarak ün yapmıştır.
Kararında içilen, yani günde 2 fincan Türk kahvesi sağlığa faydalıdır.


Ben kahve içene kadar on/of durumunda kalıyorum. Kahvemi içtikten sonra gözlerim ve zihnim açılıyor, bedenim dikleşiyor. Resmen tekrar uyanıyorum. 
Bu arada Türk Kahvesinin çeşitleri çıktı. Hepsine de bayıldım. Közde, korda, kumda, fincanda,...
Hepsini tavsiye ediyorum :)


Onu bunu bırakalım da, Türk Kahvesinin yararı zararı değil asıl önemli olan. 40 yıl hatırı var derler ama bence dostlarla içilen kahvenin tadı ve hatırının kaç yıl olduğu belli değil. Ölümsüz desek ya da sonsuz...


Ben kahvemi tek başıma içerken de zevk alıyorum. Ancak dostlarımla sohbet ederek, dertleşerek içtiğim kahvenin tadı bir başka oluyor. Tadına doyum olmuyor :) Sonsuz teşekkürler, dostluğunuz, zamanınız ve kahveleriniz için Mervelerin en güzeli, Arzum, Seldam ve Zeynebim, kardeşlerim. Seviyorum sizi :)

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Gülev'in Gözünden Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template