23 Nisan 2014 Çarşamba

Çileklerim :)


Balkonumda bir şeyler yetiştirmeyi çok seviyorum. Her sene mutlaka bir çilek deneyimim oluyor. Bu seneki çilek maceram oğlumun şansına çok güzel gidiyor.

 Her gün onları sulamak, konuşmak ve meyvesinin önce yeşil sonra kırmızı halini görmek.

 Büyüdüğünü adım adım takip ediyorum. Çocuk yetiştirmek gibi bir şey :)

Bir de kimseye yedirmiyorum. Sadece Yağız'a yediriyorum :) Oğlumun şansına ektim bu sene sonuçta.

Çileğin çok faydası var bu arada. Say say bitmez. İnternetten araştırdığım ve aklımda kalanları sıralayayım:


  • Çilekte bol miktarda fosfor ve demir mevcut.
  • B, C ve K vitamini açısından bir hayli zengin bir meyvedir.
  • Vücuda kuvvet verir, damar tıkanıklığını önler ve kolesterolü düşürür. 
  • Çok iyi bir antioksidan olması sebebiyle bağışıklık sistemini güçlendirir. 
  • Kansere karşı koruyucu özelliği vardır ve sindirim sisteminin düzenli çalışmasını sağlar. 
  • Bağırsak kurtlarının dökülmesini yardımcı olur, kanı temizler, vücuttan zararlı maddeleri uzaklaştırır. 
  • Diş etlerini güçlendirir, ağız kokusunu giderir.
  • Sakinleştirici etkiye sahiptir, stresi azaltır, tansiyonu düşürür, ateşi düşürür.



  • Romatizma ve karaciğer rahatsızlıklarına iyi gelir. 
  • Cildi nemlendirip taze bir görünüm kazandırır, güzellik katar.
  • Vücutta biriken zehirli maddeleri dışarı atar, damar sertliği ve böbrekteki kum taş gibi rahatsızlıkları önler ve zamanla bunların geçmesini sağlar. İdrar söktürücü özelliği vardır.

Her şeyin azı karar çoğu zarar demişler, unutmayın. Çilek bazı durumlarda alerjik olabiliyor. Alerjiniz varsa doktorunuza danışın. 
Afiyet olsun... 

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Gülev'in Gözünden Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template